Praegu Pärnu
kesklinnas kaht jõekallast ühendava Vanasilla (ka Kesklinna silla)
kohal asus
1803. aastal ehitatud Nahksild − lahtikäiv puitsild, mis ulpis jõepinnal.
Enne
selle ehitust ületati jõge parvede ja paatidega.1903. aasta kevadel, kui jää
oli ära viinud senise Nahksilla ja ühendus Pärnu jõe kahe kalda vahel katkes
kaheks
nädalaks, võttis Pärnu linnavalitsus plaani püsisilla ehitamise.1906.
aasta suveks
koostas Saksa insener Jakob Simon terassilla projekti. Loodi silla
ehitusfond ja
hakati raha koguma. Mitmesugused uurimis- ja eeltööd kestsid I
maailmasõjani.
1925. aastal tuldi silla idee juurde tagasi. Tänu Pärnu linnapea
Oskar Kase
pingutustele õnnestus Pärnu Suursilla ehitus lülitada
teedeministeeriumi maanteede
talituse suurte sildade ehituskavasse. 1934.
aastal võeti kõnealune ehituskava
lõpuks vastu. Selles oli planeeritud 12
maanteesilla ja Pärnu linna silla ehitus.
Samal aastal toimunud konkursi
sõelale jäi kaks sillaehitusfirmat: OY Cyklop
Soomest ja Höjgaard & Schultz
Taanist. Nii Siimu kui ka Suursilla ehituse konkursi
võitsid taanlased.
Höjgaard & Schultz pakkus Pärnu silla ehitamiseks välja kaks
varianti:
terastaladel ja raudbetoonist. 1935. aastal otsustati raudbetooni kasuks,
sest
see oli kohalik ehitusmaterjal.
Täielik artikkel -
Jaak Juskega kadunud Eestit avastamas: Pärnu Suursilla sünni, hävingu ja taastuleku lugu
http://forte.delfi.ee/news/juskegaavastamas/jaak-juskega-kadunud-eestit-avastamas-parnu-suursilla-sunni-havingu-ja-taastuleku-lugu?id=77883592
http://forte.delfi.ee/news/juskegaavastamas/jaak-juskega-kadunud-eestit-avastamas-parnu-suursilla-sunni-havingu-ja-taastuleku-lugu?id=77883592