16.4.17

Pärnu suure silla lugu



Praegu Pärnu kesklinnas kaht jõekallast ühendava Vanasilla (ka Kesklinna silla)
kohal asus 1803. aastal ehitatud Nahksild − lahtikäiv puitsild, mis ulpis jõepinnal. 
Enne selle ehitust ületati jõge parvede ja paatidega.1903. aasta kevadel, kui jää 
oli ära viinud senise Nahksilla ja ühendus Pärnu jõe kahe kalda vahel katkes kaheks 
nädalaks, võttis Pärnu linnavalitsus plaani püsisilla ehitamise.1906. aasta suveks 
koostas Saksa insener Jakob Simon terassilla projekti. Loodi silla ehitusfond ja
hakati raha koguma. Mitmesugused uurimis- ja eeltööd kestsid I maailmasõjani.
1925. aastal tuldi silla idee juurde tagasi. Tänu Pärnu linnapea Oskar Kase 
pingutustele õnnestus Pärnu Suursilla ehitus lülitada teedeministeeriumi maanteede 
talituse suurte sildade ehituskavasse. 1934. aastal võeti kõnealune ehituskava 
lõpuks vastu. Selles oli planeeritud 12 maanteesilla ja Pärnu linna silla ehitus. 
Samal aastal toimunud konkursi sõelale jäi kaks sillaehitusfirmat: OY Cyklop 
Soomest ja Höjgaard & Schultz Taanist. Nii Siimu kui ka Suursilla ehituse konkursi 
võitsid taanlased. Höjgaard & Schultz pakkus Pärnu silla ehitamiseks välja kaks 
varianti: terastaladel ja raudbetoonist. 1935. aastal otsustati raudbetooni kasuks, 
sest see oli kohalik ehitusmaterjal.

Täielik artikkel -

Jaak Juskega kadunud Eestit avastamas: Pärnu Suursilla sünni, hävingu ja taastuleku lugu
http://forte.delfi.ee/news/juskegaavastamas/jaak-juskega-kadunud-eestit-avastamas-parnu-suursilla-sunni-havingu-ja-taastuleku-lugu?id=77883592